perjantai 11. huhtikuuta 2014

Pääsiäisvalmisteluja ja uusi pöytäliina

Tänään mun piti lähteä Lapsimessuille Joonatanin kanssa, mutta muhun iskikin nuha joten oli pakko jättää messut väliin. Oli siis hyvä aika tehdä vähän pääsiäisvalmisteluja. Pajunoksat käytiin hakemassa jo eilen ja olin jopa ostanut ennakkoon erivärisiä sulkia koristeiksi. Ajatuksena oli askarrella muitakin koristeita, mutta johtuen mun nuupahtaneesta olosta ja faktasta, etten jaksanut kaivella mitään silkkipapereita (liekö niitä edes jemmassa missään) tehtiin yksinkertaiset virpomisoksat ihan vain näistä sulista. Ja niistä tuli oikein hienoja! Parasta tietysti, että nämä olivat juuri sopivia koristeita joita Joonatan sai itse kiinnitettyä oksiin.



Astetta (aika monta astetta :)) hienompia pääsiäisaskarteluja löytyy mun ystävän Katjan blogista täältä. Kunhan löydän munanvärjäystabletit (mikä mahtaa olla niiden virallinen nimi, en tiedä!) niin värjätään sitten vielä vähän munia, niitä kuvailin mun uinuvaan puutarhablogiini Tukholmassa asuessamme. Ja Pinterest on tietysti loputon inspiraation lähde. Laitappa hakusanoiksi vaikka "easter decoration diy" niin saat joukon hienoja ideoita :).

Hulluille Päiville en tänä vuonna jaksanut lähteä ja niinpä ostokset olivat hyvin maltilliset. Torstaiaamuna mieheni haki mulle Marimekon vahakangasta ruokapöytään sekä samaa kuosia verhokankaan keittiöön. Verhot on vielä ompelematta mutta vahakankaan heitin pöytään (silittämättä, oh my god!). Sopi niin hyvin pääsiäiseen ja kyllä tällä varmaan kesäkin menee. Muuten pääsin nettiin sen verran myöhään tekemään ostoksia, että koot oli loppu kaikista mitä mun listalta löytyi, eli lähinnä muutamat lasten kengät oli tarkoitus tilata.



Viikonlopun mä meinaan lepäillä ja jos kunto suinkin sallii, käyn kyllä piipahtamassa Lapsimessuilla (todennäköisesti vaikka pää kainalossa). Haluisin kovasti nähdä Gugguun, Mainion, Papun ym messuosastot ja ehkä tehdä sieltä löytöjäkin... Onko joku käynyt jo ja oliko hyvät messut? Lasten kanssa vai ilman? Oliko hyviä lastenvaatetarjouksia?

Jokatapauksessa, hauskaa viikonloppua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Ehdinpäs vihdoin koneelle (nytkin Isla roikkuu niskassa). Ihanat noi värikkäät munat mitä olit aikasemmin tehnyt. Olinkin jo ehtinyt unohtaa sun puutarhablogin, laitteletko sinne nyt taas noita pihajuttuja? Jaksoitko käydä messuilla? Me oltiinkin Maben kaa koko päivä Jumbossa shoppailemassa ja kaikkee kivaa tuli ostettua. Oltais käyty leffassakin muttei siellä menny mitään kiinnostavaa tällä kertaa ja kului se aika todella siinä shoppaillessakin. Ja nyt on kaikkee uutta päästä varpaisiin, kivaa : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puutarhablogia tulee tosiaan aika harvoin päivitettyä (viimeksi varmaan vuos sitten!). Olin ajatellut sinne laittaa juttua meidän pihaprojektista, mutta ei taida aika riittää. Vähän otin kuvia pihassa, kivetys alkaa olemaan valmis, että voi katsoa sitten ennen ja jälkeen -tyylisesti :). Pidetään kesällä sitten pihan avajaiset! Kävin lapsimessuilla sunnuntaina vaikka olin kyllä vielä aika flunssainen. Olin Jonskulle luvannut... Lauantai meni ihan sängyssä. Nyt aletaan olla kaikki taas terveitä, koputetaan puuta! Nähdään pian!

      Poista