keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Raskausviikko 31 mietteitä kasvavasta masusta

Onpas tämä blogaaminen nyt ruvennut pyörimään tämän raskausaiheen ympärillä. Vika kolmannes käynnissä ja toki sitä mietin että tämä on nyt sitten vika kerta vauvamasun kanssa, yhyy, joten ajatukset on todellakin paljon pyörinyt oman navan (sananmukaisesti!) ympärillä.

Kirjoittelinkin aikaisemmin, että halusin ikuistaa vauvamasun näin viimeisen raskauden kunniaksi. Mulla on sekalainen määrä raskauskuvia, mutta mikään niistä ei ole sellainen jonka laittaisin esim. kehyksiin tai mitä voisin katsella samalla ihastuksella kuin mitä nyt katselen itseäni ja masuani. Tiedän että monet kokevat vartalonsa tässä vaiheessa kamalaksi, minä en, mä rakastan vartaloani enemmän kuin koskaan :). Vähän jo haikeudella ajattelen että tämä tosiaan tulee jäämään viimeiseksi raskaudeksi.

Hänestä tulee pian isoveli :)

Lentoemäntä -look
Raskausaika on mulle joka kerta ollut aivan ihanaa aikaa. Vaikka alussa on aina ollut pelkoja ja jännitystä ainakin sinne viikolle 12 asti, johtuen kahdesta keskenmenosta ennen esikoisen syntymää, niin siitä eteenpäin olen nauttinut olostani aivan valtavasti. Mulla ei ole myöskään ollut lainkaan pahoinvointia ja väsymystäkin vasta tässä vikassa raskaudessa, mutta se menee kyllä osittain tuon kamalan sateisen ja pimeän syksyn ja talven piikkiin sekä tietysti tällä kertaa mulla on kaksi lasta hoidettavana, joista yksi vielä nukkui koko talven hyvin huonosti.

Jään kaipaamaan erityisesti näitä pieniä potkuja mahassa. Kaikki mun pojat ovat olleet kovia masumöyrijöitä ja ovat potkineet/nyrkkeilleet päivät pääksytysten, näin pitkin päivää kokoajan olemassaolostaan muistutellen. Esikoisen kohdalla potkut alkoivat tuntumaan jo viikolla 16, muistan sen hyvin, koska lähdettiin silloin viikon lomalle Rodokselle ja siellä näitä mahan liikkeitä ihmeteltiin. Keskimmäinen liikehti noihin samoihin aikoihin ja varsinkin iltaisin oli kova meno. Nyt, vannon että ekat liikkeet tunsin jo viikolla 14, joku voi väittää ettei se ole mahdollista mutta näin se oli. Tämä viimeinen potkuttelija taitaa olla kaikista kovin möyrijä muutenkin. Istukka on myöskin tuolla kohdun takaseinämässä, joten vauva on tuossa ihan ihon alla.

Tällaisia ajatuksia tänään. Hauskaa päivää kaikille!

4 kommenttia:

  1. Voi että, ihania kuvia! Juuri miehen kanssa juteltiin, että kolmannen vuoro olisi vasta parin vuoden päästä, mutta taas tuli sellainen "mäkin haluun!" -fiilis. :) itsekin olen nauttinut raskausajoista, tosin kahden lapsen kanssa raskausaika on varmasti ajoittain todella raskasta. Onneksi kevät ja aurinko ovat täällä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Kaisa! Siitä vaan kolmatta kehiin :). Kyllä, todellakin kevät ja aurinko palauttaa pikkuhiljaa energiat ja kohta on kesäkin! Tää on mun eka kesävauva, jää nähtäväksi onko yöheräilyt paremmin kestettävissä kesäaikaan. Ainakin miehellä on pidempi loma :).

      Poista
  2. Ihana masu! Toi on kyllä kivaa aikaa. Ja miten toisten raskaudet kuluu aina niin kauheen nopeesti, tuntuu että vastahan sä tästä kerroit ja kohta se jo syntyy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se ihana :), jos tämä herra pysyy masussa loppuun asti niin sitten jää nähtäväksi kuinka paljon mä siinä vaiheessa "rakastan vartaloani" ;). Mutta joo, kyllähän tää nopeesti menee munkin mielestä näin kolmannella kerralla.

      Poista